Our first meeting with Zambia

24 augustus 2017 - Lusaka, Zambia

Lieve allemaal,

Weken regelwerk gingen voorbij, maar nu was het dan toch eindelijk 23 augustus, de dag waarop ik met twee anderen studenten naar Zambia vertrok. Een week buikpijn en kriebels gingen er aan vooraf, maar ik was er 23 augustus klaar voor. De zenuwen waren weg, koffers ingepakt, papierwerk bij elkaar en afscheid genomen op het vliegveld van mijn lieve familie. Mijn eerste verre lange reis 'alleen' ging beginnen. Na een vlucht van 15 uur met maar liefst twee keer overstappen kwamen we vanmorgen (24 augustus) om 9:00uur aan in Lusaka, de hoofdstad van Zambia, waar we twee nachten zullen verblijven in een backpackershostel. De weg van het vliegveld naar het hostel met de taxi was al een reis opzich, de taxi werd letterlijk volgeduuwd met koffers. Na aankomst in het hostel (waar we in een hutje slapen) met een heeeerlijk zwembad en een ijskoude of juist gloeiende hete douche zijn we de stad in gegaan. Wat hierbij opviel is dat we dus echt de enige blanken zijn. Als meisje met blauwe ogen en blonde haren wordt je 'vreemd' aangekeken en mensen spreken je aan. Ook wel weer even wennen. Verder rijden auto's hier ook aan de andere kant. Oppassen dus met oversteken. Het echte Afrika heb ik nu al gezien, vrouwen met kinderen in buidelsjaals, gekke beesten, vrouwen en mannen met allerlei bagage op het hoofd en veel slechte wegen en bedelende kinderen. Het is allemaal even wennen maar ik vind het helemaal geweldig hier en geniet nu al van ieder moment! Ook is de temperatuur heerlijk zomers, zo'n 30 graden en stralende blauwe lucht. Morgen gaan we opnieuw de stad in en zaterdag zullen we met een bus (misschien wel met geiten en kippen) een 6 uur lange reis maken naar Mpongwe, waar onze stageperiode zal beginnen.

Tot het volgende blog!

Veel liefs,

Fieke

1. Truus:
    24 augustus 2017
    Leuk hé. Je stapt in een totaal andere wereld. Heel veel indrukken en wat fantastisch dat je je ervaringen met ons wil delen. Zo zijn we ook een beetje daar bij jou
  2. Sandra:
    24 augustus 2017
    Fijn dat de reis tot nu toe goed gegaan is. Leuk dat we je op deze manier kunnen volgen.
  3. Mama:
    24 augustus 2017
    Wat leuk om te lezen. Zo ben je niet zo ver weg. En zo kan ik meeleven met jouw avonturen. Liefs van mij
  4. Elly Nijssen:
    24 augustus 2017
    Geweldig Fieke dat we mee kunnen genieten en jou volgen.
  5. Wim:
    24 augustus 2017
    Mooi verhaal Fieke. Leuk om te horen.
    Ik ga je verhalen zeer zeker lezen. Veel plezier daar.
  6. Bas:
    24 augustus 2017
    Een goed begin is het halve werk toch? Goed bezig en super dat alles goed gaat have fun!
  7. Papa:
    En nu maar genieten !
    Heel veel succes en vooral plezier !
  8. Nicole:
    25 augustus 2017
    Wauw, wat een onderneming!!
    Geniet van deze ervaring en leuk om je zo te volgen
  9. Thei ex baasje:
    25 augustus 2017
    Ha ik heb je vaarhaaltje met aandacht gelezen
    Wat je verteld komt me heel bekent voor
    Door sommige dingen moet je even doorheen prikken
    Dan is alles mooi en leuk
    Geniet ervan Gr Thei
  10. Renate:
    25 augustus 2017
    Wat mooi geniet van deze ervaring suc6 verder. Mooi om zo jou verhalen te lezen.
  11. Mariejose:
    26 augustus 2017
    Fieke, wat een geweldige ervaring en wat leuk dat we dit op deze manier met je mogen delen.
    Ik heb al wat foto,s voorbij zien komen via de app. " Huisdieren" heb je genoeg geloof ik.
    Er komt een hele andere wereld op je af, en dit is natuurlijk wennen. Dadelijk in het dorpje waar de stage begint zal het weer anders zijn dan in de stad.
    Heel veel succes met de stage